GBER staat voor Glas BERekenen en is het automatiseringspakket dat is ontwikkeld in nauwe samenwerking met glasbedrijven. Het is daardoor gebruiksvriendelijk en het enige administratieve softwarepakket dat helemaal is toegesneden op de dagelijkse praktijk binnen het glasbedrijf.
Sinds 1991 verzorgt GBER de complete administratieve automatisering in de glasbranche; van offreren tot factureren, van orderberekening tot het bijhouden van gewerkte uren, van bestelformulier tot verzamelfactuur.
Tijdswinst in de bedrijfsvoering
GBER maakt offertes, werkbonnen, meetbonnen, bestelbonnen en facturen aan. Hier kan een planning aan worden gekoppeld en kan een projectadministratie worden opgezet.
GBER maakt ook uitgebreide rapportages, zoals schadeoverzichten, omzetten per klant en verkochte vierkante meters per artikelgroepen.
Met aanvullende hardware vereenvoudigt en versnelt GBER bedrijfsprocessen.
GBER is voorbereid op het gebruik van barcodes, zodat de afhandeling van orders beter en sneller is te volgen binnen het bedrijfsproces.
Met behulp van een scanner worden logistieke processen vereenvoudigd en fouten gereduceerd. Door een ruit te scannen bij het verlaten van de hal of bij het snijden of slijpen, worden de logistieke processen inzichtelijk gemaakt.
GBER importeert en verwerkt leveranciersbestanden, waaronder die van Van Pilkington, Belned en Alles voor Glas.
Als bestanden van woningbouwverenigingen in GBER worden opgenomen, is ook bekend of een perceel is verzekerd.
Bij het maken van een order wordt u gewaarschuwd als u al eerder op de locatie bent geweest. Voor uw klant zijn er schaderapportages over locaties en oorzaken van de schade.
Betere klantenservice
GBER biedt de klanten de mogelijkheid om via internet hun orders direct bij het glasbedrijf te plaatsen en de status ervan op te vragen. Zij kunnen via internet ook hun schademeldingen doen. Hiervoor kunnen ze gebruik maken van een eenvoudig online formulier of zelfs een speciale website.
Klanten zoals woningbouwverenigingen kunnen de mogelijkheid worden geboden om online schadeoverzichtingen in te zien.
Voor uw monteurs en glaszetters is er een specifieke iPad applicatie. In de wagen kan de orderinformatie worden bekeken en aangevuld. De electronische werkbon kan met behulp van een touchpad worden ingevuld.
Win-Win situatie
Door GBER in te zetten snijdt het mes aan twee kanten:
Door het terugdringen van de administratieve rompslomp zorgt GBER voor een verhoging van de productiviteit binnen het glasbedrijf.
Naast deze snelheidswinst draagt GBER bij aan het voorkomen van calculatie- en bestelfouten. GBER helpt zo onnodige schadeposten te vermijden.
GBER is dé automatiseringsoplossing voor de glashandeling; voor zowel kleine als grote bedrijven.